|
var sort og min far lod straks motorhjelmen male
rød og satte et horn med slangehoved på forskærmen.
Det hjalp nu kun på udseendet, et par gange måtte vi
efterlade den på landevejen, én gang med en knækket
bagaksel, hvor baghjulet havde arbejdet sig en halv meter ud.
Den 6-cylindrede 7-personers Hudson
|
|
på på 18
HK kom og blev indregistreret i oktober 1919. Den var sort og fik
omgående karrossen lakeret mørkeblå.
Søm fra hestesko var der rigeligt
af på landevejene og punkteringer var uundgåelige. De sidste år førte
den 4 reservehjul i skærmene og alligevel blev det er hjul for lidt
selvfølgelig i en |
|
|
mørk efterårsnat. Et baghjul løb engang af og vognen
kurede med bremsetromlen mod brostenene i en regn af gnister - heldigvis
på vej ud af en by, for hjulet løb langt foran vognen.
I 1922 eller 23 kørte vi til Blokhus og så motorløb.
Løbet har jeg ingen erindring om, men jeg husker at dagen efter lavede
min far og direktør E. Kinck fra København, og en tredje som jeg har
glemt, et privat motorløb på stran-
Familiens 7-personers Hudson Super Six 1919.
Indregistreret under X 2681. 6-cylindret, 76 HK (men 18.1 dansk
skattehestes kraft), vægt 1.450 kg. Pris 16.000 kroner. Hudson var alle
årene repræsenteret i Danmark af Skandinavisk Motor Co. og de tidlige
årgange kørte i et ganske stort antal. Mærket gjorde sig også stærkt
gældende i
dansk motorsport.
Her er bilen fotograferet i Sønderjylland i
genforeningsdagene med otte voksne, det er Ry Andersens mor og far,
bedstemor og bedstefar, Fritze og Nanna og Onkel Lund og Tante Astrid.
Vognen blev indbyttet bos bilforhandler Jobs. Nielsen i november 1923 og
gik videre til hotelejer WP Malbeck i Holstebro under Ø 3913.
|
|