|
Den 6-cylindrede Buick afløste
bankdirektør Andersens Hudson i 1923. X 9209. Blå med sorte skærme og
sort køler
Murermester Bak i nr. 5 havde X 68, en Studebaker fra 1919 og senere X
4260 - ?
I nr. 3 var der ingen bil, men
farvehandler Marinus Johansen i nr. I havde i mange år en stor, åben
Adler fra 1920, X 3022. Den var på 8.1 HK og havde disse stive tyske
linjer, som ikke var min kop te.
På den anden side af vejen var der ikke så
meget at se på. Ud for nr. 8 holdt guldsmed Rasmussens åbne Buick fra
midten af tyverne. Overretssagfører
|
|
Andreas Christensen i nr. 6 kørte
en åben Buick, lysegrå med sorte skærme, senere en lukket Buick
Silver Jubilee model fra 1929, grøn med sorte skærme.
Længere nede af bakken ud for
nr.
Fra 1929 kørte Ry Andersens forældre Studebaker Her en 1934 model,
fotograferet i Århus så sent som i 1961.
Studebakerne blev i 1939 afløst af
Mercedes-Benz. |
|
2-4 holdt den motorsagkyndige
ritmester Holcks 2-personers åbne Morris Bullnose, farven var
flødechokolade-brun. I samme villa, som var på 4 etager, boede
også trikotagefabrikant Hansen, som havde en Lincoln Zephyr V-12
fra 1936.
Min fars kollega, bankdirektør R
Schack-Eyber i Skåde Bakker, blev meldirektør i 1919 efter at have
været direktør for den dansk-vestindiske nationalbank på Sankt
Croix. Han arrive- |
|
|