Bilhistorisk Tidsskrift  118/1994     side  7

      
 

Den 6-cylindrede Buick afløste bankdirektør Andersens Hudson i 1923. X 9209. Blå med sorte skærme og sort køler


Murermester Bak i nr. 5 havde X 68, en Studebaker fra 1919 og senere X 4260 - ?
   I nr. 3 var der ingen bil, men farvehandler Marinus Johansen i nr. I havde i mange år en stor, åben Adler fra 1920, X 3022. Den var på 8.1 HK og havde disse stive tyske linjer, som ikke var min kop te.
  På den anden side af vejen var der ikke så meget at se på. Ud for nr. 8 holdt guldsmed Rasmussens åbne Buick fra midten af tyverne. Overretssagfører

 

Andreas Christensen i nr. 6 kørte en åben Buick, lysegrå med sorte skærme, senere en lukket Buick Silver Jubilee model fra 1929, grøn med sorte skærme.
   Længere nede af bakken ud for nr.


Fra 1929 kørte Ry Andersens forældre Studebaker Her en 1934 model, fotograferet i Århus så sent som i
1961. Studebakerne blev i 1939 afløst af Mercedes-Benz.

 

2-4 holdt den motorsagkyndige ritmester Holcks 2-personers åbne Morris Bullnose, farven var flødechokolade-brun. I samme villa, som var på 4 etager, boede også trikotagefabrikant Hansen, som havde en Lincoln Zephyr V-12 fra 1936.
   Min fars kollega, bankdirektør R Schack-Eyber i Skåde Bakker, blev meldirektør i 1919 efter at have været direktør for den dansk-vestindiske nationalbank på Sankt Croix. Han arrive-