Bilhistorisk Tidsskrift  118/1994     side  8

      
 

rede med sin hustru, en meget smuk kreolerinde, i en åben, gul Panhard-Levassor, X 55, og med en negerchauffør som hed Roy. En mørk, tåget aften hjalp Roy en af naboerne i Skåde Bakker med at passere en smal og farlig vej med en stejl skrænt på den ene side. Roy stod på trinbrættet ud mod skrænten og uheldigvis kom ejeren af vognen for tæt på skrænten, vognen styrtede ned og Roy blev klemt ihjel under den.
   Derefter kørte Schack-Eyber Buick

 

og National, og senere, som dansk konsul, kørte han en 2-personers hvid Citroen fra Paris til Århus på 36 timer

Direktør Herschends 6-cylindrede Mitchell, indregistreret under X 22 i januar 1913. Han deltog i september samme år med den i Jyllands-løbet. Solgt i november 1916 til direktør Drescher i København. Årsagen til de mange børn på billedet er at det er en fødselsdagsudflugt i 1914 for sønnen Børge.

 

Overretssagfører Andreas Christensens Buick 1929, turkis og sort,


uden stop bortset fra mad og benzin. Vognen blev efter befrielsen stillet til rådighed for de engelske tropper og var med i kortegen da englænderne kørte ind i Århus under ledelse af major Fisher.
   Hos vennerne, jagtkammeraterne og forretningsforbindelserne var der interessante vogne. Direktør A. Herschend havde en 4-cylindret Mitchell fra 1913, X 22. Den blev efter krigen er-