Bilhistorisk Tidsskrift  118/1994     side  23

 

  

 
 

Hispano-Suiza rangerede fuldt på højde med Rolls-Royce og Isotta Fraschini i anseelse i 1924, da denne vogn blev leveret til en kunde i England. I 32 blev den sendt til Australien og i 82 hentet til sin konstruktør, Marc Birkigts, hjemland Schweiz, hvor den nu ejes af Pierre-Olivier Chave. H6B var efter-krigsmodellen fra fabrikkens franske afdeling. Sekscylindret motor på 6.6 liter med fast topstykke og enkelt overliggende knastaksel. Syv hovedlejer 135 HK ved 3.000 omdrejninger Ikke særlig stilfærdig men stærk og pålidelig og grundlag for flere sportslige modeller. Løbsarrangørerne så gennem fingre med at eksemplaret har et replica karrosseri.

Der var i alt fem Bentley'er med i Spring Rally, størst en 8-liters fra 1931 kørt af briten Robert D. Keeler Disse store chassiser var tænkt som lydløse bærere af limousine-karrosserier, hvad man har svært ved at se for sig i dag hvor der rask væk er sat åbne karrosserpå stort set alt hvad der er bevaret af Bentley  fra før Rolls-Royces overtagelse. Også denne vogn var lukket da den blev leveret til Hertugen af Kent, men har nu en Van den Plas tourer karrosse.