Bilhistorisk Tidsskrift  120/1995     side  10

      
 

 

 

Morian hyldes på Gladsaxe Stadion. Kiehn Berthelsen sidder bagpå.

også på de tyske baner og mellem
dem Einar Høyer, som fortæller at Morian var ingen stor mekaniker og interesserede sig heller ikke særligt for det. Hans cykel var sjældent i nogen fremragende stand, og som Einar udtrykker det „han pudsede den med en hammer - så skidtet faldt af ". Det hændte da også at Morians cykel strejkede, men han var en allright kammerat og havde sjældent besvær med at låne en brugbar cykel af en konkurrent.
   I de år kørte Morian også allerede en del billøb i en Ford-vogn, mest rally-lignende løb i Skandinavien, blandt andet Elektrol-løbet, som dengang var et rally. Han kørte også isløb højt oppe i Sverige, og deltog i det desværre for dramatiske svenske Automobil Grand Prix i 1933.
   I Ford-vognen var Kaj engang med til Ålborg, derfra skulle de til Vejle, men i Horsens opdagede Kaj at der var marked og skulle de ikke lige kigge på det? Der viste sig at være en døds-

Hansen interviewer Hansen.