Bilhistorisk Tidsskrift  120/1995     side  29

      
 

 

 
 

man i udlandet er forbløffet over at danskerne regner med på 3-4 måneder at kunne bygge plastic-prototypen for 100.000 kroner - i USA ville man kalkulere med mindst en million dollars og Volvo havde netop lavet en for 1 1/4 million kroner. Derfor er udenlandske spioner ude efter den danske bil og man har måttet træffe særlige sikkerheds foranstaltninger på de

 

virksomheder i Roskilde og København, hvor arbejdet foregår.
   Prototypen blev lavet, men et par år efter kunne Politiker bringe et fotografi af den eneste DKR, som vrag på en huggerplads i Randers. Gabrielsen blev ruineret og flere andre hårdt ramt. Historiens hovedpersoner har forlænget forladt denne verden. EMIL

  Prototypen i fuld størrelse blev køn. Kølergitteret var ændret til en åbning som på Triumph TR2. Men fordørene havde fået selvmordshængsler Der var ingen billeder i Mathiesens albummer Billedet er fra SMJ.