Bilhistorisk Tidsskrift  120/1995     side  30

      
   

Goddag
                 igen

Det er længe siden der sidst udkom et Bilhistorisk Tidsskrift men nu er vi her igen. Pausen skyldtes at andet arbejde måtte komme først.
   I mellemtiden har der været lidt diskussion om hvorvidt BhT skulle fortsætte som hidtil eller måske blive slået sammen med Veteran Tidende eller blive et årsskrift. En meningsmåling blandt medlemmerne har givet flertal for ikke at ændre noget.
   Så vi forsøger at hænge på, og med lidt held når der måske at komme et nummer til inden sommerferien.
                                              Ole Emil Rusager

DANSK VETERANBIL KLUB
Gl. Strandvej 20 . Postboks 33 . 2990 Nivå
Tel. 42 24 59 06, onsdag 844

REDAKTION:
O. E. Riisager (ansv. og hvortil stof bedes sendt).
Krogholmgårdsvej 70.2950 Vedbæk
I redaktionen Peter Bering.
Tillæg til veteran Tidende.
Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
Tryk: Eiler Eilertsen, Kbh.

ISSN 0901-327X

 

Befrielsens biler

Straks 5. maj 1945 blev en del privatvogne taget ned af de træklodser, de havde stået på i garagerne under besættelsen, og lånt ud til frihedskæmperne.
   Det krævede et brugbart batteri, luft i ringene og lidt benzin, men så startede bilerne gennemgående uden større besvær. Vores billeder viser nogle eksempler. På bagsiden Opel

 

Kapitän og Ford Prefect og her på det ene billede en smart Adler 1.7 liters Trumpf med isenkræmmer Gottschalck-Andersen fra Skovshoved ved rattet (vi vil helst fortie hvem der står og skaber sig). Og fra BT's Hjørne på Rådhuspladsen i København - ja hvad er det for en vogn? Coupe-toppen ser noget påsat ud, men det er faktisk en original Mercury 1940.