Bilhistorisk Tidsskrift  121/1995     side  7

      
 

 Annonce i Saturday Evening Post 29. februar 1908. Den topersoners Buskboard er her benævnt Model 17. Det fremgår at den blev leveret , naturtræsfarvet". Prisen er sat ned fra de 400 dollars året før, henholdsvis 475 for en bedre udstyret variant, til 350. Formentlig fordi salget da svigtede, skønt man kunne reklamere med verdensrekord i benzinøkonomi, blandt andet på grund af en udveksling i højeste gear på 1:40. Man kan se af annoncerne at Buskboard også blev leveret med forskellig akselafstand. Også den tocylindrede model med ratstyring var luftkølet.




ret af Mylius Erichsen til betaling hos ekspeditionens kasserer, konsul Henius, Palægade 2 1. mellem kl. 10 og 12. Grossserer Erik Henius sad også i ekspeditionens komité. Han var lillebror til den nok så bekendte Max Henius, initiativtager til Rebild stævnerne. Fakturaen afslører at der er løbet lidt flere kroner på; til gengæld har Janssen forhøjet sit bidrag til ekspeditionen så slutbeløbet er kr. 2.150.-

 

 Fakturaens brevhoved er forsynet med en imponerende montage af tegninger af Janssens påståede virksomheder, uden nogen nærmere an

 

 givelse af deres adresser, anden end det tidligere nævnte kontorlokale Vestergade 9 1. sal. Der er gummifabrikken Record, sadel- og lygte-