Bilhistorisk Tidsskrift  122/1995     side  6

      
 

 

 

lille 5 liters benzintank, flyversæde, ingen lyddæmper, en 4 trins gearkasse af den type, Opel brugte i sine sideventilede modeller i første halvdel af 1930'rne, frakobling af dynamo, og ringe vægt. Det hedder sig at vognen i optrækket kunne hamle op med Robert Nellemanns Allard J2, selv om den ikke kunne køre fra Allard'en på langsiderne - så den må have været hurtig.
   Tilbage til stelnummeret. Jeg var lykkelig da jeg fandt det, nu var jeg ikke længere afhængig af KPTO 1945, som havde stået udendørs uden top i 15-20 år, og jeg begyndte derfor at lede efter en identisk motor - en blev fundet på Bornholm med to topstykker. Men så begyndte vanskelighederne også for alvor. Plejlstangslejerne var støbte og hovedlejerne semistøbte og stempelringene alvorligt slidte. Da bilen virkelig skal bruges, det vil sige køre race i HSS og RHK, og til landevejskørsel, duer støbte lejer ikke. Det viste sig også at

Det var i Markus Mikkelsens tid vognen blev indregistreret på Odense-plader - men her er den fotograferet på Rådhuspladsen i København.