Bilhistorisk Tidsskrift  122/1995     side  11

      
 

aktivt i historiske løb i de nordiske lande i førkrigsklassen. Da den samtidig kommer på nummerplader er jeg så heldig at jeg til hverdag kan trimme motor og undervogn.

Specifikationerne er:

6-cylindret, topventiler 2.5 liters Opel Kapitän motor 1939, 4 løse hovedlejer, 6 løse plejlstangslejer, kompression ca. 8:1. Afvejede motordele. Lettet svinghjul, cirka 2 kg. Bananmanifold. 2 lodrette, dobbelte Solex karburatorer. 8" Volvo koblingsplade. 4 trins gearkasse med udvendig remose Control.
   Benzintank specialfremstillet til ca. 30 liter, med racerpåfyldning bag sæderygge, afskærmet af aluminiums brandplade. Bilen er forsynet med pulverslukker og hovedafbryder for al strøm.
   Bremser hydrauliske tokreds, FIAT for, Opel bag.
   Hjul 16" stålhjul fra 1939 BMW, med ventilationshuller, diagonaldæk for 5.50x16, bag 6.00x16.
   Akselafstand 2.70 m.
   Sporvidde for og bag 1.35 m. Karrosseri af stål, topersoners uden døre med to ,Brooklands"