|
aktivt i historiske løb i de nordiske
lande i førkrigsklassen. Da den samtidig kommer på nummerplader er jeg
så heldig at jeg til hverdag kan trimme motor og undervogn.
Specifikationerne er:
6-cylindret, topventiler 2.5 liters Opel Kapitän motor 1939, 4 løse
hovedlejer, 6 løse plejlstangslejer, kompression ca. 8:1. Afvejede
motordele. Lettet svinghjul, cirka 2 kg. Bananmanifold. 2 lodrette,
dobbelte Solex karburatorer. 8" Volvo koblingsplade. 4 trins
gearkasse med udvendig remose Control.
Benzintank specialfremstillet til ca.
30 liter, med racerpåfyldning bag sæderygge, afskærmet af aluminiums
brandplade. Bilen er forsynet med pulverslukker og hovedafbryder for al
strøm.
Bremser hydrauliske tokreds, FIAT for,
Opel bag.
Hjul 16" stålhjul fra 1939 BMW,
med ventilationshuller, diagonaldæk for 5.50x16, bag 6.00x16.
Akselafstand 2.70 m.
Sporvidde for og bag 1.35 m. Karrosseri af
stål, topersoners uden døre med to ,Brooklands"
|
|
|
|