Bilhistorisk Tidsskrift  122/1995     side  31

      
 

B. Freemann Steensen var driftsleder hos Bohnstedt-Petersen, så da han byggede sig en specialracer i den tro at det blev til en Midget, var det på en DKW F8 undervogn, og med DKW styretøj, forhjulstræk og svæveaksel. Men drivkraften blev en Folkevognsmotor, lagt fortil og vendt om så differentialet var forrest. For at den ikke skulle have ét lavt gear frem og fire gear baglæns var det lykkedes Freemann Steensen at vende differentialet. Motoren var standard VW, kun med 2 stk. Amal karburator

Karrosseriet i aluminium vakte stor beundring, det lignede en forstørret Schuco legetøjsbil. Vognen var færdig i vinteren 1947/48 og Freemann Steensen deltog med nogenlunde held i en del løb. Dog var han meget uheldig i Stockholms-loppet i forsommeren 1949, hvor en svensker ramte hans venstre forhjul såvognen stillede sig på tværs og han i samme nu blev påkørt af en efterfølgende vogn. Freemann Steensens vogn fik slået fortøjet skævt og koblingsarmen bukket, heldigvis var der kun materielle skader