Bilhistorisk Tidsskrift  123/1996     side  24

      
 

landbetjenten kommet, det viste sig at der boede en mand ved Risø, som følte sig generet af støjen og derfor havde ringet til politiet. Betjenten kendte Åge og formanede ham om at holde op, men da det alligevel gentog sig nogle gange erklærede betjenten

 

at nu blev han nødt til at skrive rapport. Efter det gik turen over Boserup og Kattinge til Lindenborg Kro og tilbage til Roskilde ad den gamle Holbæk landevej, og som en gammel ven, der var med på en del af disse natlige ture, sagde til mig, når vi gik under Kornerupbroen

 

Til løb i Norge og Sverige blev Steyr'en slæbt af enten Citroën eller Dodge. Her rast på en tur med Citroën'en. Længst til venstre med nyrebælte uden på frakken Kaj Buurfeldt, som kørte Velocette 3½ 1947, og med kasketten i nakken Åge Daniel Olsen.



gik det stærkt Leif, så gik det meget stærkt, godt 200 km/t. En god fart sidst i fyrrerne.
   Med hensyn til Hillerød drev Åge en Jansen tank i Hillerød 1949-51. Derefter arbejdede han som mekaniker i flere firmaer og blev blandt andet på grund af sine kvalifikationer ansat i det første prøveanlæg som FDM oprettede i København. Desværre blev han uvenner med en ingeniør som han slog i gulvet, og stoppede. Hans bror Bent og faderen kørte lillebil-forretningen videre (køreskolen var da lukket) til faderens død. Derefter lavede Bent det om til et bilværksted og ansatte Åge. Værkstedet var da flyttet to husnumre ned ad Toftegade. Bent og Åge havde svært ved at arbejde sammen, derfor byggede Bent et værksted i gården, hvor Age kunne arbejde alene og pleje sine faste kun-