|
landbetjenten kommet, det viste
sig at der boede en mand ved Risø, som følte sig generet af
støjen og derfor havde ringet til politiet. Betjenten kendte Åge
og formanede ham om at holde op, men da det alligevel gentog sig
nogle gange erklærede betjenten
|
|
at nu blev han nødt til at skrive
rapport. Efter det gik turen over Boserup og Kattinge til Lindenborg
Kro og tilbage til Roskilde ad den gamle Holbæk landevej, og som en
gammel ven, der var med på en del af disse natlige ture, sagde til
mig, når vi gik under Kornerupbroen
|
|
|
Til løb i Norge og Sverige blev
Steyr'en slæbt af enten Citroën eller Dodge. Her rast på en tur med
Citroën'en. Længst til venstre med nyrebælte uden på frakken Kaj
Buurfeldt, som kørte Velocette 3½ 1947, og med kasketten i nakken Åge
Daniel Olsen.
gik det stærkt Leif, så gik det meget stærkt, godt 200 km/t. En god
fart sidst i fyrrerne.
Med hensyn til Hillerød drev Åge en Jansen
tank i Hillerød 1949-51. Derefter arbejdede han som mekaniker i flere
firmaer og blev blandt andet på grund af sine kvalifikationer ansat i det
første prøveanlæg som FDM oprettede i København. Desværre blev han
uvenner med en ingeniør som han slog i gulvet, og stoppede. Hans bror
Bent og faderen kørte lillebil-forretningen videre (køreskolen var da
lukket) til faderens død. Derefter lavede Bent det om til et bilværksted
og ansatte Åge. Værkstedet var da flyttet to husnumre ned ad Toftegade.
Bent og Åge havde svært ved at arbejde sammen, derfor byggede Bent et
værksted i gården, hvor Age kunne arbejde alene og pleje sine faste kun-
|
|