Bilhistorisk Tidsskrift  123/1996     side  31

      
 

 

 

Sidney Allard begyndte i 1949 at eksperimentere med en let, ensædet racer med en Steyr V8 motor, som fik 8 Amal karburatorer og topstykker kopieret efter JAP's speedwaymotorer. Senere, skiftende ejere ændrede på vognen. Den kørte løb til 1964, og Allard købte den tilbage og skænkede den til National MotorMuseum på Beaulieu. Han lavede også en firehjulstrukket racer med to Steyr motorer ved siden af hinanden, men den blev ikke vellykket.

da de to østrigske fabrikker forlængst var sluttet sammen, foruden M.A.N. og den amerikanske miniaturebil Crosley. Eller muligvis det engelske busmærke Crossley. Steyr havde efter krigen ingen selvstændig produktion af personbiler, men licensbyggede diverse FIAT-modeller, for FIAT 500's vedkommende med Steyrs egen luftkølede 500 cc boxermotor, som man måske kan sige var en slags efterkommer af V8'eren.                                        EMIL

DANSK VETERANBIL KLUB
Gl. Strandvej 20. Postboks 33.2990 Nivå
Tlf. 42 24 59 06

Redaktion:
0. E. Riisager
(ansv. og hvortil stof bedes sendt)
Krogholmgårdsvej 70.2950 Vedbæk
I redaktionen Peter Bering.
Tillæg til Veteran Tidende.
Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
Tryk: Eiler Eilertsen, København,
ISSN 0901-327X