Bilhistorisk Tidsskrift 123/1996 side 31 |
|
Sidney Allard begyndte i 1949 at eksperimentere med en let, ensædet racer med en Steyr V8 motor, som fik 8 Amal karburatorer og topstykker kopieret efter JAP's speedwaymotorer. Senere, skiftende ejere ændrede på vognen. Den kørte løb til 1964, og Allard købte den tilbage og skænkede den til National MotorMuseum på Beaulieu. Han lavede også en firehjulstrukket racer med to Steyr motorer ved siden af hinanden, men den blev ikke vellykket. |
da de to østrigske fabrikker forlængst var sluttet sammen, foruden M.A.N. og den amerikanske miniaturebil Crosley. Eller muligvis det engelske busmærke Crossley. Steyr havde efter krigen ingen selvstændig produktion af personbiler, men licensbyggede diverse FIAT-modeller, for FIAT 500's vedkommende med Steyrs egen luftkølede 500 cc boxermotor, som man måske kan sige var en slags efterkommer af V8'eren. EMIL |
|