Søndag den 13. september blev de glædelige
overraskelsers dag. Vejret, der de foregående døgn havde været
regn og storm, teede sig eksemplarisk med solskin hele dagen. Endnu
mere glædeligt var det, at al skepsis med hensyn til interessen for
arrangementet blev gjort til skamme. Hvor mange køretøjer og
mennesker der kom med i løbet af dagen blev næppe gjort op. Men
på et tidspunkt var der ca. 35 vogne og 110 mennesker.
Mange var kommet fra Jylland og Fyn og en enkelt vogn fra Sverige. Og adskillige
vogne var ny bekendtskaber for de fleste, f. eks. Ry Andersens
færdigrestaurerede Lancia, Lambda, Sv. Tybjergs pragtfulde Rolls
Royce Phantom I 1926 Letourneur limousine de ville og Ove Hansens
endnu urestaurerede Hotchkiss AM2 1926 med Weymann karosseri ( ?).
Flemming Sørensen, Bent
Hoffmann, og Pierre Lefevre havde ære af arrangementet, hvis
enkeltheder i øvrigt vil være bekendt, |
|
om ikke andet så fra indbydelsen. Det var
dejligt, som formanden udtrykte det, virkelig at se landskabet blive
befolket af de gamle biler, og der må vel siges at være skabt
grundlag for en årligt tilbagevendende begivenhed.
En kuriøs ting var det måske,
at ret mange ikke-medlemmer deltog, men det må tages som tegn på
interesse for sagen og kan vel føre til, at de pågældende melder
sig ind i klubben.
De udsatte præmier blev fordelt
således: Ældste vogn: Johan Frederiksen, Wanderer tandem 1911.
„Rallyet"s
spørgekonkurrence: C. E. Andersen, Cadillac V-8 1931.
Concours d'Élégance: 1.
Th. Ry Andersen,, Lancia Lambda 1925.
2. Irene Christiansen, Packard 733 roadster 1929, og Claus
Ahlefeldt Laurvig Bille, Chrysler 72 roadster 1929.
3. Flemming Behrndt, Ford A.
or.
|