Bilhistorisk Tidsskrift    1966 nr.  8     side 2 & 3

 

 

 
 

       DANSK VETERANBIL KLUB 
  Soløsevej 53, Gentofte, OR 963
           B E S T Y R E L S E:
  E. Vagn Jensen, formand,
     Drammelsbæk pr. Neder Randlev,
      (065) 4 09 55 Ørting 22.
   B. Mackeprang, næstformand,
      (klubbens adresse).
   H. J. Beier, kasserer Ryparken 60,
         København Ø.
   Vagn Loft, sekretær. 
   Th. Ry Andersen.
   E. Mackeprang.
   B. Büllow-Jacobsen
   K. 0. B. Jørgensen.
   I. Wiboe Hansen. 
   K. Bach.
   E.F. Jacobsen.
   P. E. Hansen.
   B. Hoffmann.
   F. Sørensen.

                REDAKTION
   0. E. Riisager (ansv. og hvortil 
       stof bedes sendt), 
       Sandbjergvej 44 B, 
       Trørød pr. Vedbæk (01) 89 11 48.
   Th. Ry Andersen, Grenåvej 176,
           Risskov, Århus. (061) 7 83 05.
   H. J. Beter, Ryparken 60,
        København Ø. RY 7672.
    K. Schouboe (annoncer),
        Vangedevej 152 A, Søborg. 69 00 25.
     J. Sestoft, Blidahpark 32, Hellerup. 
        HE 5519.
    Eftertryk tilladt med kildeangivelse

                  
              Til BMW 328 søges
topstykke med halvkugleformede kamre, oliekøler og lang hals til fordeler.

               Niels Lystrup,
Hovedgaden 59 A, Vor Frue pr. Roskilde, (03) 35 8192

   Det hænder somme tider, at man ser DVK-medlemmer annoncere vogne til salg i dagbladene. Hvorfor ikke først prøve en gratis annonce i Bilhistorisk Tidsskrift, med chance for at vognen bliver i medlemskresen ?

 

   Société des Bugattistes Danois,
       H. C. Rasmussen, 
       Kronprinsessegade 46 D,  Kbh. K.
  Buick Registret
     Peter Hass, Haldagervej 2, Vanløse.
   Chevrolet Registret 
       Ulf Peter Ottosson, 
      Højstrupvej 73, Brønshøj.
   Fiat Registret
     Ole Riisager,
     Sandbjergvej 44 B, Vedbæk.
     Jørn Jacobsen, 
       Schleppegrellsgade 20, Århus C.
   Ford A Sektionen
      
P. E. Hansen, Fabrikvej 13, Horsens.
   Harley Davidsos Registret
      Svend Amdissen, Over Fussing pr. Bjerregrav.
   Jaguar & SS Registret 
      Henrik Horsten,  Sandbjerggade 19, Kbh. N.
   Rolls-Royce Sektionen 
      Ib Wiboe Hansen, Fuglevadsvej 58, Lyngby.
   Singer Registret 
       Ulf Korremann,  Roskildevej 114, Valby.

  Vort medlem Lars Toksvig har fået et NATO-stipendium på 39.000 kroner til studier af skovbrugsøkonomi ved Californiens universitet.

Der er en række ny registre eller sektioner under dannelse — for BMW, Morris, Indian og flustin. Redaktionen hører gerne fra de respektive registratorer og sektionsledere, så adresserne kan blive indført på listen i bladet.

   Kunne noget medlem tænke sig at bestyre en teknisk brevkasse i Bilhistorisk Tidsskrift? Kom frem af busken og skriv til redaktionen.

   De jydske møder holdes første tirsdag i måneden på Hørning Kro 9 kilometer fra Århus. I København holdes førstkommende møde torsdag den 16. juni klokken 19:30 i Storvaskeriets kantine, Sydmarken 27 i Gladsaxe. Der er intet københavnsk møde i juli, men de næste møder er fastlagt til tirsdag den 16. august og onsdag den 14. september. Fortsat mødeprogram kommer i næste nummer.

 

PRESSEN

En tilsyneladende ældre mand fra det nordlige Jylland henvendte sig forleden skriftligt til mig — han havde en 1927 Chevrolet, og deres mangeårige samvær havde forringet hans helbred hurtigere end vognens, som stod indregistreret, villig og køreklar. Nordjyden forestillede sig sin gamle trofaste bil gå til huggeren og så altså dens mulige redning i Dansk Veteranbil Klub, som han havde læst om.

   Dette viser det nyttige udkomme af publicity omkring Dansk Veteranbil Klub — og lad os derfor stile efter en fornuftig og værdig presse i forbindelse med vor klub.

   Vore udflugter har altid pressens interesse, og det er populært at læse om og se billeder i avisen af de gamle biler på vejene —men hvorfor ikke få pressen ind i garagerne, under vognene og under motorhjælmens.

 

 

Jeg nærer ingen tvivl — kan vi skabe presse om virkelige mønsterrestaureringer, gerne mens arbejdet står på, vil det befordre medlemmernes indsats i restaureringsarbejdet og sikkert bringe endnu mange skjulte og interessante køretøjer frem til vore medlemmer.

Aktiviteten om gruppedannelser indenfor samme bil- og motorcyklemærker er i god udvikling, og den ny vognliste er i trykken.

Dette er den gode form for klikedannelse, så længe vi ikke bil-historisk regner en Rolls-Royce for mere end en Ford.

Almindelig klikedannelse i en klub behøver ikke at være af det onde, hvis klikens medlemmer også kan vende front fra kliken ud imod de øvrige medlemmer og ikke bare vender ryggen ud.
                                 
FORMANDEN